Kézzel mosott pelenkák (Dinatárini tollából)

b360_pelus naru

Először is arról, hogyan használom a pelenkát. Mikor megkaptam a pelenkákat (Coolababy One Size),sokat kísérleteztem vele, hogy hogyan pattentoljam, ugyanis mindig kifolyt a cucc. Miután az összes lehetséges variációt kipróbáltam, kicsit elkedvetlenedtem, de gondoltam, hogy velem van a baj, nem a pelusokkal, hiszen olyan sokan használnak ilyen fajta mosható pelenkát. Végül rájöttem, hogy azért pisil ki a baba, mert elmozdul a betét. Ezért egy másik kollekció (Fuzzibunz) betétjét kezdtem el használni, aminek vastagabb az anyaga. Ez működött, ezért a vékony betétekre törülközőből tokokat varrtam. A Dm-ben kapható törlőkendő is kiváló nedvszívó. b360_pelus szinesHa pl. két ilyen kendő szélét egyharmadánál összevarrjuk, és ezzel borítjuk be a betétet, az egy egész éjszakát is kibír. Az ilyen  „töltelék ” érdekessége az, hogy a pelenka külsőt mikor megfogod, annyira száraz, mintha a baba nem is pisilt volna. Persze, mikor előhúzod, jön a jól eső érzés, hogy bizony tele van. Ez a mosható pelenka egyik előnye. Teljesen szárazon tartja a baba popóját. Az egyik barátnőm azt mondta, hogy mióta mosható pelust használ, nem kenőcsözi a baba popsiját. (És ezt most csak neked mondom el, ne mondd el senkinek, nagyon titkos! 1 hónapja elfogyott Naru kenőcse, amit mindig magam készítek, és azóta nem jutottam el oda, hogy csináljak, de Naru popsiján sem látszik a mulasztás, amit hamarosan pótolok.) Mivel mi általában melegben alszunk (24-27 fok), a gyapjú pelust ritkán használjuk. Pedig szerintem éjszakára az a legjobb! És hogy a témára térjünk, néhány szó a pelenkák kézi mosásáról. Általában kettesével szoktam kimosni őket. Én kifejezetten nem szeretek mosni. Ha már 3 van, akkor inkább halogatom, míg 6 lesz és beesteledik. De akkor is párban mosom, egymás után. Egy lé nálam a mosdókagylóban jelent 2-3 l vizet. 1. lé: pár csepp ecet (ez fertőtlenít). Szappannal átdörzsölöm egyenként a betéteket és a pelenkakülsőt. Ehhez a helyi készítésű Tulasi szappant használom.  2. lé: mosószeres víz. Szintén Tulasi mosószert ajánlok némi mosószódával. 3. lé:víz, plusz illóolaj. Azt hallottam, a teafa olaj a legjobb, mivel fertőtlenít. És mi van, ha kakis a pelus? Naru ezt a wc-ben szokta elintézni. Látom rajta, hogy kell neki és ráültetem. Elvégzi a dolgát és mutatja, hogy vegyem le. Egyszer túl gyorsan mutatta, és én nem vettem le. Azt hittem, még lesz valami. Ezek után 2 hétig, ha kakálnia kellett, átment a másik szobába, vagy a konyhába (akkor még mászott) és elvégezte ott a dolgát. De két hét után abbahagyta, és valahogy úgy éreztem, hogy engedné, de vártam még egy hetet, és azóta megint nem kell kakás pelust mosni (kop, kop, kop). Már nem tudom, hogy csináltam, de sok szappan kellett hozzá, és rengeteg idő. Naru mosás közben vagy a hátamra van kötve, vagy a fatüzelésű bojlerből dobálja ki a hamut, vagy a wc kefével takarítja a wc-t (jobb esetben) stb. Bármit elképzelhettek, nem lesz túlzás! A szárítás a nehezebbik feladat.  Először is jól kicsavarom. Régebben, mivel túl erősen csavartam, a mutató és a hüvelyk ujjam közötti rész kikérgesedett, ezért most azt a módszert próbálom kidolgozni, hogy valamin körülcsavarom (ami nem a csap, nehogy kiszakadjon). Miután kicsavartam, a kád fölötti fregolin hagyom kicsöpögni, majd a cserépkályha tetején szárítom. b360_pelus égettEgyszer nagyon hideg volt kint, és iszonyúan megpakoltam a kályhát, és mivel „sok eszem van”, a kályha tetején felejtettem a pelusokat. Ez lett az eredménye. De azért még használható. A száraz pelusokat Naruval szoktam elrakatni. Már megismeri, hogy ez a pelus, mutatja, hova kell felvenni, és tudja, hol a helye a tisztáknak. És mint minden házimunkában, a pelenkaelrakásban is aktívan részt vesz, „segít”. Rend szerint, ha meglát egy vizes pelust a szárítón, rohan és elrakja helyére. Eredmény: 1 vizes pelus + 2 száraz pelus = 3 vizes pelus. Végül is úgy szép az élet, ha zajlik! 11 db pelenkát használok, ennyivel kényelmesen elvagyunk.

9 hozzászólás a következőhöz: “Kézzel mosott pelenkák (Dinatárini tollából)

  1. lakihegy szerint:

    Sziasztok!

    ELőször is megtisztelő, hogy kitettétek kislányom, Dorka blogjának linkjét. 🙂
    Volna egy kérdésem, ami furdalja az oldalam. Nem a moshatózáshoz kapcsolódik, de idebiggyeszteném:

    Mikor Narottama megszületett ugyanúgy kötelesek voltatok valamilyen Ladóban található keresztnévre is keresztelni, ugye? Annak kiválasztásával is foglalkoztatok, vagy ez hogy van nálatok? Ha szabad megkérdeznem mi a polgári keresztneve Narottamanak? Ha nem, természetesen azt is elfogadom
    Ha írnál erről kicsit bővebben, engem érdekelne. Előre is köszönöm! Jó egészséget és minden jót!
    Csilla

    • Ppd szerint:

      Szia!

      Narunak nincs más neve. Erről már készítettem egy bejegyzést, amit itt elolvashatsz:
      http://narottam.freeblog.hu/archives/2009/06/11/Utonev_engedelyeztetese_iranti_kerelem/

      A linkért pedig neked jár köszönet. Te hamarabb kiraktad, mint mi 🙂

    • lakihegy szerint:

      Köszi a linket! Ebből is látszik ,hogy minden posztot még nem olvastam át. 🙂
      Tehát, Ács Narottama néven lettek a papírjai kiállítva?
      Amúgy várjuk, hogyí jöjjön a tavasz, a jó idő és egyik hétvégén ellátogatunk a kiscsaládommal Krisna-völgybe. Jómagam a Krisna hit megismerésével kapcsolatban csak a Govindás/Vegafutáros étkezésekig, meg jutottam – mikor még dolgoztam – , úgyhogy biztos rengeteg új dolgot fogunk ott látni.

    • Ppd szerint:

      A Krisna-tudat egyik nagyon fontos alapja a Legfelsőbb Úrnak felajánlott étel fogyasztása. Ebben a tekintetben te már igen fejlett vagy 😉
      A tavaszt mi is nagyon várjuk (egyéb okok miatt is)!
      Nem kell fűteni, gyorsabban száradnak a pelusok, meg az a sok-sok virág …

    • freemam szerint:

      Engem egyetlen szempontból zavar csak ez a fajta pelenkázás: irtózatosan drága…….

      Tudom, hogy ha összeadom a sok éves papírpelus árát, azonnal mások az arányok, de nem tudtam volna egy babakelengyére valót összeszedni és még mellette a arnitura textil pelust is megvenni. (Már akkor is erősen szegényes volt az eklézsia, bár még mindig nem panaszkodhatok, nálunk rosszabbul is sokan élnek, te tudod csak igazán, hisz ételt osztasz!!! Erről is írhatnál pl, arról, hogy ezek az egyszerű emberek hogyan viszonyulnak a hitetekhez….)

      Persze kényelmes is vagyok, egy percet sem tagadom, és nagyfiam bizony még vasalós pelenkában nőtt fel, nagyon megutáltam. Ez csak saját tapasztalatom egyébként, hogy Ákos két éves kora körül lett magától szobatiszta a vasalósban is…….

      (Azt tudnotok kell, amit Csilla is írt, hogy mikor megláttam a linket nálad oldalt, komolyan meghatódtam én is!)

    • freemam szerint:

      Naru hamuzós képéhez:
      olyan hihetetlenül helyes! Egy ilyen akció után teljes ruhacsere? Mert SZERINTEM!!! nagyon finom illata lehet Narunak, a fahamu nem kellemetlen! Szerintem….

    • Ppd szerint:

      Hát igen. Kell egy bizonyos mennyiségű töke az indulásnál. Mi tíz darabot vettünk, ami összesen 18000 Ft-ba került. Viszont nagyon strapabíró. Ha mondjuk az ember több gyereket tervez és nem egy év a korkülönbség, akkor több generáció is tudja használni. A mosás tényleg nem könnyű, de a szeretetnek ára van (itt nem feltétlenül a babára gondolok, hanem inkább a földanyára).
      Nem vagyok biztos benne, hogy a hamuzós akció után volt ruhacsere. A fahamu olyan mint egy nagyon finom por, csak éppen lúgos. Nincs színe, nem olyan, mint a korom. Itt nálunk volt egy olyan időszak, amikor nagyon sokan hamulúgban mostak. Most nem tudom mi a helyzet, mindenesetre mi valahogy kimaradtunk belőle. A lényege, hogy pár napig áztatni kell a hamut vízben, utána pedig leszűrni és azzal mosni. Hihetetlen erős fehérítő hatású.

    • lakihegy szerint:

      Engem is többször megingatott a Mamammin egy-két topik, hogy talán érdemes lenne moshatózni, sőt Dorka születése előtt át is számoltuk mi mennyi és értem, hogy egyszeri befektetés, hosszútávon jóval olcsóbb. Ami engem letérített a moshatózás útjáról az az, h mindenütt olvasom, hogy azért a moshatós pelus nem 100%-ig üzembiztos.
      A DM-es pelust ráadom és 10000%-ig tutifix, hogy abból akár 10 órán keresztül sem jön ki semmi. Nem rohasztom ennyi ideig a babámat pelusban, de modnjuk azt szeretem tudni, hogy akármi van, akárhova megyünk mondjuk 4 óra alatt tutira semmi gikszer nem történik. Vagy hogy pl. éjjel nem kell felkeltegetnem a gyereket csak azért, mert a moshatós pelus 5 órát bír ki. Lehet, h nem így van? Én ilyeneket olvastam össze főleg a Mamamin erről. A DM-es pelussal az eddigi 10 hónap alatt még nem volt baleset. (Pampers-szel kétszer – ez azért még így is jó arány sztem.)

    • Ppd szerint:

      Azt elfelejtettem mondani, hogy mi a wc-ben alszunk, ezért az sem baj, ha átázik 😉
      Tréfát félretéve, Dinatárininek voltak tapasztalatai ezzel is, azzal is. Ő a moshatónál döntött. Egyébként Krisna-völgyben sem használ mindenki moshatót. Bár nem néztem utána, de ha jól sejtem, a moshatózás jelentős kisebbségben van.

Vélemény, hozzászólás?

