A biokertész szerszámaim


Igen nagy fába vágtam a fejszémet, amikor a fóliasátor létrehozása mellett döntöttem. Ki gondolta volna, hogy a felszín alatt összefüggő tarackhálózat van. A derekam és az elmém már az előző kis szöglet fölásásán bedobta a törülközőt. A szülői ház kertjében pedig egykoron sokat ásóztam. Ennyire elszaladt volna az idő? Korábban gyakran beszédbe elegyedtem a szomszéd biokertésszel, aki határozottan állította, hogy egy valamire való biokertész nem használ ásót. Az ugyanis nemcsak hogy földarabolja szegény kis földigilisztáinkat, akik igen potenciális résztvevői a termelésnek, hanem még azt a kis 10 cm-es termőföldet is a mélybe taszítja. Az ásóvilla az igazi földlazító eszköz. Ezt a kijelentést nehezen tudtam megemészteni. Nem könnyű az embernek szakítania a hagyományaiva. 10 év alatt azért sikerült. A fóliában, vagyis annak helyén már én is ásóvillával lazítottam. A szó szoros értelmében, ugyanis az ásózáshoz képpest az ásóvillázás csupán vidám lazítás 🙂 Leszúrom, tolok rajta egyet, kihúzom, leszúrom, tolok rajta egyet, kihúzom … Ennyi az egész. Gaztalanításhoz pedig beszereztem egy kézi kultivátort. Ha az ember nem szabdalja föl a tarackot, gyakorlatilag egy kézmozdulattal négyzetmétereket tud megtisztítani. Hihetetlen, de így van. A diashow a tanúm rá 😉

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow
Reklámok

2 hozzászólás a következőhöz: “A biokertész szerszámaim

  1. Reni szerint:

    A tarackkal mi is harcolunk… annyira laza a föld, hogy csak úgy kihúzod belőle?
    A kézi kultivátor nincs előttem, mármint, hogy pontosan mit takar?

Vélemény, hozzászólás?

