Vegánok, lisztérzékenyek, csipszrajongók, papák, mamák figyelem!


Gondolom, ezidáig kevesen ismerték a képen látható gépezetet. Nos, akik nem, a bejegyzés végére így fognak fölkiáltani: “Ez kell nekem!!!” :DDD Akkor fölfedném a titkot. Ez Naru kedvenc tízórai csemegéjének készítőegysége. Az étek neve “katja”. Indiából származik, rendkívül egészséges (nem úgy mint a csipsz), az elkészítése pedig pofon egyszerű. Nem kell hozzá semmi egyéb, csak némi csicseriborsó liszt (lehet sárgaborsó is), víz, só, olaj, vagy zsiradék a sütéshez. Ez a recept megunhatatlan, de ínyenceknek jó néhány fűszeres változatokkal is tudok szolgálni. Ha valakit érdekel, jelezze. Akkor nézzük lépésről lépésre:


A formaválaszték is temérdek 🙂


A sütnivaló…


Töltve vagyon.


A sütés.


És kész. Rakhattam volna föl Naruról is egy képet, miközben csemegéz, de mire észbe kaptam, mind megettük 😉

9 hozzászólás a következőhöz: “Vegánok, lisztérzékenyek, csipszrajongók, papák, mamák figyelem!

  1. P.Orsi szerint:

    Szuper szerkezet! Mi a neve?

    • Kati szerint:

      Ez nagyon jó!:) Kérek szépen receptet! 🙂 A masina hol kapható?

    • Kati szerint:

      Még tegnap megcsináltam a finomságot.:) A tiédhez képest az enyém leginkább valami egzotikus jószághoz hasonlított,mivel kiskanállal adagoltam.:))) Viszont finom lett.Egy hibája van csak…nem lehet abbahgyni,ha elkezdted enni.:))) Paradicsom salátával,tejföllel…..nyammmm! 😀

    • Ppd szerint:

      Tehát a masina neve: katjakészítő
      Szerintem Magyarországon csak egy helyen lehet kapni. Itt, Krisna-völgyben. Ezzel nem fölvágni akarok, egyszerűen csak ez az igazság. Szerintem az európai emberek nem ismerik ezt a fajta csemegét.
      Az alaprecept lányege, hogy át lehessen passzírozni, a lyukakon, de ne legyen túl folyós. Csicseri, vagy sárgaborsó liszt, víz, kurkuma, só.
      Ez kiegészülhet csiliporral, vagy szezámmaggal, vagy kalinji maggal, vagy ajwain maggal. Itt fontos a megfelelő lyukméret kiválasztása. Nagyobb legyen, mint a tésztába került mag!
      És egy nagyon ütős recept: Miután kisült mondjuk a natúr verzió, össze lehet keverni egy zsiradékban sült zöld csilivel, sült magvakkal (kesu dió, mogyoró, mandula), sült mazsolával, megszórni fekete sóval, chunky chat masalával, apróra tört kandis cukorral, vagy kevés porcukorral.

    • Kati szerint:

      Én görögszénát tettem bele,bár mértékkel meg egy kis frissen őrölt szines borsot,koriandert,sót.
      Valamelyik nap csináltam purit is(először és finom lett)a dhal leveshez.Nem tiltakozott a család.:) Következő lépés a pakora lesz.:)))

    • Ppd szerint:

      A pakora szinte mindenhez passzol. Viszont ahhoz a legjobban a csatni illik 🙂

    • Kati szerint:

      A paradicsom csatnim remek :),de mással még nem kisérleteztem.Pedig ettem szilvásat is meg állítólag a banán csatni is isteni. Na,majd rászánom magam.:)

    • P.Orsi szerint:

      Sejthettem volna, hogy így hívják! :-))
      Nagyon érdekes, hogy milyen változatosan lehet készíteni. Köszönöm a hasznos infókat!

    • Ppd szerint:

      Ezt a nevet én adtam neki. Szerintem a szerkezet még nincs honosítva.

Vélemény, hozzászólás?

