Virágkarnevál

Tehát amint arra az utolsó bejegyzésben is utaltam, Krisna-völgyben volt egy 3 napos szeminárium, ahol Srí Krisna kedvteléseiről hallhattunk. Ezután, azaz hétfőn következett az Úr szülinapja. Szám szerint az ötezerkettőszázharminckilencedik (ha jól emlékszem:). Valójában Ő nem születik meg. Földi megjelenése előtt is létezett, és eltávozásakor is létezni fog. Ahogyan mi is. A különbség csak annyi, hogy Ő a kedvteléseit végzi, mi pedig  tehetetlenül sodródunk a szenvedésekkel teli anyagi létezés óceánjában.

  • “Az Istenség Személyisége így válaszolt: Sok-sok élet áll Énmögöttem és mögötted is. Én képes vagyok mindegyikre emlékezni, de te nem, óh, ellenség legyőzője! Noha megszületetlen vagyok, és transzcendentális testem sohasem pusztul el, s bár Én vagyok valamennyi élőlény Ura, mégis minden korszakban megjelenek eredeti, transzcendentális formámban. Óh, Bharata leszármazottja! Bárhol legyen a vallás gyakorlása hanyatlóban, s kerüljön fölényes túlsúlyba a vallástalanság, alászállok Én Magam. A jámborok felszabadítása, a gonoszok megsemmisítése, valamint a vallás elveinek visszaállítása végett korszakról korszakra megjelenek Én. Óh, Arjuna! Aki ismeri megjelenésem és cselekedeteim transzcendentális természetét, az teste elhagyása után nem születik meg újra ebben az anyagi világban, hanem eléri az Én örök hajlékomat. Megszabadulván a ragaszkodástól, a félelemtől és a haragtól, teljesen elmélyülvén Énbennem, oltalmat Énnálam keresve már sokan megtisztultak a múltban a Rólam szóló tudás által, s így felébredt bennük az Irántam érzett transzcendentális szeretet.” Bg. 4. 5-10.

Ezzel a rövid idézettel azt hiszem, az ünnep ezotériájával kapcsolatos lényegi kérdéseket is sikerül megválaszolni. És akkor következzék a lényeg. A fesztivál a reggeli függönynyitáskor elénk táruló csodálatos képpel kezdődött, a végét pedig éjfélkor egy hasonló függönynyitás, valamint az azt követő rendhagyó árati ceremónia zárta.

A beszámolóra, hogy a két időpont között mi történt,többek között a szolgálatomból adódó jelenlétem hiánya, valamint az pompás ünnepség részletgazdagsága és az én jelenlegi időhiányom közötti óriási ellentét miatt most nem kerítek sort. Ha netán valaki csillapíthatatlan vágyat érez a történések meghallgatása iránt, annak javaslom, hogy látogasson el Rádhé-Syám hivatalos bloglapjára. Néhány nap múlva ott talán sikerül gyógyírt találnia transzcendentális problémájára 😉

1 hozzászólás a következőhöz: “Virágkarnevál

  1. Kati szerint:

    Meseszép!!!! Bízom abban,hogy jövőre a nagy szülinapi ünnepségen is ott lehetünk.:) De gondolatban így is ott voltunk…..

Vélemény, hozzászólás?

