Hammm…. bekaplak! – mondta a TV.

A receptre még visszatérünk. A tökből mégy egyébként is meg van több, mint a kétharmada. Nem rég egy kedves ismerősöm gyermeki hangulatú, ám de annál komolyabb és veszélyesebb témát feszegető blogbejegyzését olvasgattam. Kötelező olvasmány 😉

Mindezt akkor tette, amikor még kisgyerek voltam, és egy esti órában megbújva a nappali egy rejtett zúgában belenéztem egy filmbe, miközben szüleim azt hitték, békésen alszom már. Leginkább egy pókhoz hasonlított, csak sokkal nagyobb volt, és mindenkit megevett, aki a közelébe került.  A sokkoló az volt, ami utána kijött belőle.

Ezek után mindig rettegés fogott el, ha be kellett mennem egy sötét szobába, a villanykapcsoló jelentette a megmenekülést. Nem csoda, ha sokat esett a tv-nézési kedvem, bár ezután még sok órát töltöttem el tv-zéssel. Mindez kb. 30 évvel ezelőtt történt, és még ma is jól emlékszem az érzésre.

Felnőttként “elfelejtettem” beszerezni magamnak tv-t. Sokan lelkesedtek, hogy adnak nekem ajándékba, de végül inkább könyvet kértem. Miután egy éve éltem így, megértettem, hogy mit tesz velünk a napi tévézés. Észrevettem, hogy már nem álmodom olyan dolgokról, amihez igazából semmi közöm. Elmúltak a lövöldözős álmok és egy csomó olyasmi, ami a filmekben folyamatosan szerepel.
Nem adtak gondolkodni valót a sorozatok, nem lettek ok nélküli érzelmeim, félelmeim.
Nem érdekeltek a boltokban az agyonreklámozott drága termékek, a józan ész döntött, hogy mit veszek meg, és mit nem.
Sokkal többet olvastam, és sokkal nyugodtabb lettem. Tv nézés után mindig zsongott egy kicsit a fejem, és a filmek kikapcsolták az önazonosságomat. Most ez nem történt meg.
Több időm volt a barátaimra.

Néha az ember rájön, hogy vannak dolgok, amiből túl sok van az életében, és valójában teljesen felesleges. Vajon mi akadályoz meg bennünket, hogy elengedjük magunktól?

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

