Krisnás karácsony

A cím lehetne a “Nincs karácsony Krisnás könyvek nélkül” is. Mivel rohamosan közelednek az ünnepek, arra gondoltam, mihamarabb feladom az üdvözlőlapokat, nehogy a hétvégi nagy postai forgalom miatt a nyakamon maradjanak. Az eső esett, ezért gyalog indultam a faluba. Ez oda, s vissza több, mint 3 km. Nemárt néha egy kis testmozgás. A bhakti-jógik sportja egyébként is a gyaloglás. Útközben megálltam az irodán egy rövid ügyintézésre. Közben pedig találkoztam egy Krisnás könyveket áruló hölggyel. A kínálatából már csak egy hiányzott a gyűjteményembe. A rokonokra gondolva Regős Bendegúz kukoricagombócos idézete jutott az eszembe “Ide még vagy 5-öt!”. Ez a könyv ugyanis a legújabb vegetáriánus szakácskönyv, a hagyományos magyar konyha receptjeivel, a híres blogszakács, Hémangi anya feldolgozásában. Ráadásnak mindegyik mellé  kaptam egy dvd-t is, ami még jobban fokozta az elégedettségemet. Tehát akkor a szemerkélő esőben folytattam a gyalogtúrámat. Mikor a postai ablakon becsúsztattam a leveleket egy telefonszámla kíséretében, hirtelen baljós gondolatom támadt: “Csak nem lehettem olyan ostoba, hogy az összes pénzemet elvertem?”. Sajnos a sejtelmem beigazolódott. Pár száz forintnál több nemigen maradt a tárcámban. Kivert a verejték. “Én még egyszer meg nem teszem ezt az utat!”, tiltakozott az elmém, és gyorsan a megoldásokat latolgatta. Az volt a szerencsém, hogy Somogyvámoson legalább annyi bhakta lakik, mint Krisna-völgyben. Bár nem kenyerem szívességkérés, ez első házban való bekopogtatás után már boldogan lépdeltem vissza a postára.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

