Gyerekbeszéd

Tegnap az esti szolgálat végeztével egy barátommal sétálgattunk hazafelé. Az utóbbi nehéz idők nyomásának hatása alatt voltam, és mivel kapható volt rá, kiöntöttem neki a szívemet. Pár mondatban elmeséltem neki milyen nehézségekkel küzdünk jelenleg otthon. Nem azokat, amik az előző bejegyzésben lettek rögzítve. Azok 1-2 héttel ezelőtti információk. Mielőtt elváltunk, tisztelettudóan megköszönte a tanítást. Akkor ugrott be, hogy a feleségével ők is épp most vágnak bele a gyermekvállalásba. Próbáltam javítani a téma PR-ján, és utólag hozzáfűztem, hogy a helyzet nem annyira rossz, mint aminek látszik, meg azért van nagyon sok örömteli pillanat is a háztartók életében, és ez valószínűleg csak egy ármeneti viharfelhő, vagy valami olyasmi. És tényleg. Tulajdonképpen rengeteg örömteli pillanat van. Például amikor a babák el kezdenek beszélni. Még most is emlékszem. Naru első szava a “gyertya” volt. Aztán jött a többi. Az első mondatok. Az első önálló gondolatok. Az első kérdések. Krisnakumárinak mostanában aktuálisak az első szavai. Naru meg már annyit beszél, hogy gyakran oda sem figyelek rá. Pár napja is csak rutinból válaszolgattam az “…ugye, Apa?!” végződésű kérdéseire. “Ühüm. Ühüm. Ühüm…” Csak a végén kaptam föl a fejem, és próbáltam visszaemlékezni, hogy honnan is lyukadtunk ki idáig? Az utolsó kérdése valahogy így: “És akkor nekem nem lesz apukám, ugye, Apa?”. Az előző meg valami ilyesmi, hogy: “És akkor te meghalsz, ugye, Apa?”. Mindezt az aranyos kis gügyögő hangján. Nagyjából 25 éves lesz, amikor elhagyom ezt a világot, de ő már 3 évesen fel van rákészülve. Mintha engem bátorított volna. “Apa ne aggódj!” Már csak az hiányzott, hogy idézzen egy verset a Bhagavad gítából “…egy élőlényért sem kell bánkódnod, hiszen a testben lakozót sohasem lehet elpusztítani!

Vélemény, hozzászólás?

