Baba-ekcéma

Januárban komoly problémával kellett szembenéznünk. Krisna-kumárinak foltos lett az arca. A bőrbetegség először csak pici foltként jelentkezett a jobb arcán. Később a balon is kijött, a másik oldalon pedig már szinte sebesre váltott. Dinatárini a mézre gyanakodott. A baba ugyan közvetlenül nem, vagy csak alig kapott belőle, de más allergénnek tűnő dolog nem volt a képben. A védőnő mondta, hogy ha 1 hétig nem lesz változás, akkor majd felír valamit. 1 hét múlva épp esedékes volt egy rutinlátogatás. A bőrprobléma addigra talán még egy kicsit mintha romlott is volna. A doktornő és a kollégája kijelentették, hogy ekcéma. Mi nyomban le is izzadtunk, ők pedig felírtak valami szteroid tartalmú kenőcsöt. Szerintük ez garantáltan lehozza. Csupán arra kell vigyázni, hogy a foltokon kívüli területre ne kerüljön anyag. A használati utasítás szerint a szer kizárólag “végveszély” esetén alkalmazható. Ezen egy kicsit elmerengtünk. Adtunk magunknak, vagyis a nejemnek egy kis időt a valós probléma feltérképezésére. Első körben az asszony a gyógyfüvek területén kíváncsiskodott. Kiderült, hogy a csalántea kitűnő orvosság az effajta problémákra. Ő nagyobb mennyiségben fogyasztotta, de a főzetet a baba sem utasította el. Ezután gyógykenőcsöt készített. Kamillát, körömvirágot és édesköményt pirított meg zsiradékban. A harmadik lépcső az ájurvédikus testanalízis, illetve az ilyen jellegű tüneteket kiváltó ételek kiszűrése volt. A nejem szerint ez egy “pita” típusú probléma, tehát az ebbe a kategóriába tartózó ételek kerültek  tiltólistára. Narancs, mandarin, meg ilyesmik. A “pita” probléma miatt a fürdési szokásokat is megváltoztatta. Előtte a gyerekek a kádban pancsoltak, a tisztálkodó szer pedig a kókuszolaj volt. Most tusolnak, Krisna-kumári pedig mandulaolajat használ. Az alkalmazott terápiának köszönhetően az 1 hetes próbaidőszak alatt a beteg bőrfelület szemlátomást gyógyult, azóta pedig az ekcéma teljesen el is tűnt. Köszönhető mindez a család háziorvosának. Van egyismerősünk, akinek a horoszkópjában benne van, hogy az érintése gyógyító hatású. A férje szerint ez tényleg igaz. Dinatárini esetében ezt kiegészíteném azzal, hogy nem csak a keze gyógyít, hanem az esze is. Vagy inkább a kettő együtt 🙂

7 hozzászólás a következőhöz: “Baba-ekcéma

  1. Kinga szerint:

    Sziasztok!
    Régóta olvasom a blogot, de most azt hiszem tudok segíteni is. Az én lányom 3 hete volt 1 éves. 🙂
    Nála is voltak ekcéma szerű arcpírok, szerintem olyanok, mint a fotón Kumárinak. Én anyatejjel kenegettem. Két nap alatt elmúltak. Ennél jobb gyógymód nincs is, nagy áldás ám az anyatej. 🙂

    • Ppd szerint:

      Szia!
      Köszi a tippet:) Mi is sok mindenre szoktuk használni az anyatejet. egyszer a kórházban megkérdezte a doktornő, hogy milyen orrcseppet használunk a babának. Dinatárini mondta, hogy anyatejet. A hölgynek kikerekedett a szeme, vágott hozzá egy fintort, majd felírt valamit, hogy azt használjuk. Krisna-kumári azóta is anyatejjel kezeli az orrát. Szopizás közben a fejére áll, a tej meg jól átmossa az orrjáratokat. Szerintem a nejem azt is próbálta, de majd megkérdem tőle.

    • Noémi szerint:

      Fantasztikusak ezek a gyógynövények, de tényleg és a nejed sem különben. Én is anyatejjel ápoltam volna először, de még szerencse, hogy ő még tinktúrát meg főzetet is tud csinálni.És a lényeg, hogy elmúltak a foltok. Egyébként én is az ételre tippeltem volna mint kiváltó okra, vagy a fürdetőre, és valóban a citrusfélék és a méz okoz ilyen tüneteket. Mi gyógyszertári fürdetővel fürdünk és jó sokáig csak azt használom a gyerekeknek. Mondjuk alapból nagyon jó a bőrük.
      N.

    • Ppd szerint:

      Na, megkérdeztem az anyatejet. Azt mondta, próbálta, de nem használt. Sőt, nem is tudta volna nem kipróbálni, mivel krisna-kumári szopizás közben gyakran elkapja a fejét, a vákuum miatt a tej pedig jól lespricceli az arcát (meg mindent 🙂

  2. szentpéteri-bíró adrienn szerint:

    Sziasztok! Pár napja találtam a blogotokat és ha nem terhes számotokra én segítséget, információt szeretnék tőletek kérni. Három gyermekünk van a legidősebb szintén 2008-ban született, atópiás dermatitise van, úgy kezdődött mint a kislányotok ekcémája. Hol eltűnik, elhalványodik, hol visszajön (főleg estére, reggel mindig sokkal szebb). Sajnos később ez a probléma a végtagokat is érinti, főleg a hajlatok környékén, az arcon már nem jellemző. Mindennap gyógyszertári testápolóval kenem át fürdetés után és reggelente, fürdeni gyógyszertári fürdetőkrémmel szokott. Sajnos ha nagyon bepirosodnak a foltok, előkerül a receptre felírt szteroidos gyulladáscsökkentő is. (Próbálom nagyon ritkán használni.) Talán a fogváltás miatt is, de mostanában sajnos problémásabb a bőre. Érdekesnek találtam az írásotokat, Annának 5-6 hónaposan kezdődött, amikor a hozzátáplálást is kezdtem, addig kizárólag anyatejet kapott és kiegészítésként kb 20 hónapos koráig. Utólag gyanus volt a narancs lé, hogy nem kellett volna, de a védőnő amit mondott én adtam… Most már úgysem tudom, csak találgatózok. Megnéztem a pita típust, amit az írásotokban említetek. Sok mindenben a lányra ismertem, bár biztosan kevert típus ő is. Viszont az ételeket számomra nagyon nehéz megérteni, mert pl. a paradicsom (szezonban saját kertből, illetve befőzve) a méz (főleg nyers állapotban baráttól) a fehérliszt (még ha keverem is más lisztekkel), saját termesztésű hagyma, fokhagyma mind alapvető élelmiszerek nálunk. Ezeket el kellene hagynom? Külön kellene főznöm Annának? De akkor mit kellene ennie szerintetek, ebben szeretnék segítséget kérni, ha esetleg tudnátok olyan ötletet adni, ami számomra sem lenne túl bonyolult. És ha egyéb jó tanácsotok van természetesen azt is szívesen veszem. Nagyon köszönöm és minden jót kívánok Nektek! Üdvözettel: Adrienn

    • narottamblog szerint:

      Kedves Adrienn! Mikor tudatosult bennem, hogy a lányom érzékeny, tettem egy nagy elhatározást. Számbavettem, mindent, ami allergiát okozhat. Áttértem a sajátkészítésű kozmetikumokra, tisztítószerekre. Főztem egy egyszerű zöldséges basmatirizst. Ezután fokozatosan vezettem be neki valami újdonságot. Mivel szopizott, arra is figyeltem, hogy mit eszem én.(Déli gyümölcs, méz, propolisz, dió, ezeket nem mertem adni magunknak.) Köles hajdina kenyérfélék (félbarna), sok amarant, hazai, nem kismagvú gyümölcsök. A zsiradékok közül is valami könnyűt válassz,pl. kókuszolaj. Cukrok közül a nádcukortömböt, vagy a kókuszvirágcukrot használom. Mikor főtt kölest összeturmikszoltam egy kevés gyümivel, azt nagyon szerette. A tejet higítva adtam neki. Ezek után gyorsan rendbejött. 2. 5 éves kora óta mindent eszik, és nincsének pöttyök. Lehet, hogy kinőtte. Télen viszont gyakran kenegetem a pofikáját, mert kifújja a szél. Ez a mi történetünk, remélem találtál benne valami hasznosíthatót. Nagy a családod, de ha tudsz 4-5 hónapig külön főzni a picire, biztos segít. Én szívesebben adok minőségiételre pénzt, mint étrendkiegészítőre. A Dm- ben kapható alverde babakozmetikumok is elég jók, ha nincs időd készíteni. Jobbulást! Dinatárini

  3. szentpéteri-bíró adrienn szerint:

    Nagyon szépen köszönjuk, mindenképp megpróbálom! A legjobbakat kívánjuk az egész családodnak! Üdvözlettel: Adrienn

Vélemény, hozzászólás?

