Mi is zöldülünk


A feleségem pár hónapja rákapott a hamulúggal valómosásra. Az ilyenfajta mosásnak Krisna-völgyben kb. 8 éve volt nagy reneszánsza. Én már akkor is elhatároltam magam tőle. A mosástól tulajdonképpen a mai napi elhatárolom magam. A feleségemet viszont annál inkább biztatom e tevékenységre. Nos, a net-en talált valami hamulúgos receptet, amit az ő elképzelése is be tudott fogadni, korábban ugyanis az “úttörő” hamulúggal mosók 60 literes hordókban áztatták a hamut, ami már önmagában is sokkoló. Szóval a talált recepthez elég két dunsztos üveg, amit felváltva használ az ember, így minden napra jut 1 üveg lúg. Megjegyzem, ezt a technikát olyan ruhák mosására érdemes használni, amiknek nem árt az erős fehérítő hatás. Ja, igen, a recept mosógépes mosásra íródott, de nálunk a kézi mosásnál is működik. Persze,  érdemes gumikesztyűs kézzel bánni a lúggal. A nejem egy idő után megjegyezte, hogy szinte lelkiismeretfúrdalása van, hogy idáig nem mosott hamulúggal. Gyors, fehérít, és szinte ingyen van 🙂

Reklámok

4 hozzászólás a következőhöz: “Mi is zöldülünk

  1. Nagy Ildikó szerint:

    Nekem tetszik ez a hamulúgos megoldás. Lehet, hamarosan bekopogtatunk egy kis hamuért. 🙂

    • Ppd szerint:

      Szülőlátogatás miatt 1 hétig ideiglenesen felfüggesztettük a hamu gyártását. Utána akár egy 60 l-es hordót szívesen megtöltünk 🙂

    • Adri szerint:

      Megihlettetek a hamulúggal, én is csináltam hamar. (Eddig olyan bátortalan voltam, de bátorságot merítettem belőletek, köszönöm :))
      Hát ez tényleg nagyszerű! 🙂 Nem is értem, hogy miért gondolja az emberiség, hogy ami évszázadokig (ezredekig?)tökéletesen működött mindenhol, az egyszerre nem jó, és a sok szintetikus, szennyező vacak lesz a megoldás…
      Egyébként a fennmaradó sár kiváló súrolószer, ki is próbáltam, zsíroldónak is jó és a csempe is szép lett :)) De bizonyára Ti is tudtátok 🙂
      Köszönöm még egyszer 🙂

    • Ppd szerint:

      Ezt örömmel olvasom 🙂
      A nejem annyira lelkes lett, hogy egy következő bejegyzésben szeretné megosztani a mosással kapcsolatos tapasztalatait, észrevételeit.

Vélemény, hozzászólás?

