Narottam az élet múlandóságáról

image

Múltkor már írtam arról, Naru hogyan oktatta ki Krisnakumárit a földi élet múlandóságáról (“Kumári, meg fogsz halni”). Itthon nem egy általános téma a halál. Még korainak tartom Naru ez irányú képzését. Gondolom, a gyerekek egymás közt beszélgethettek ilyesmiről. Mellesleg örültem, hogy Narut foglalkoztatja a dolog, hiszen az emberi létnek épp ez a küldetése. Megoldani a halál problematikáját. Kíváncsi voltam, milyen mélyen áshatta belel magát az anyagi élet rejtelmeinek misztériumába.
– Naru, te is meg fogsz halni f vetettem közbe.
– Te is – vágott vissza – és te is, anya!
Na, gondoltam magamban, ez már mindent tud. Vagy ha nem is mindent, a lényeget biztos. És mindezt látszólag szemernyi érzelmi kötöttség nélkül. A nejem nem tudta tovább magába folytani tanítói ösztönzését és így szólt:
– Látod Naru, ezért kell szépen gyakorolni a lelki életet, hogy amikor elhagyjuk a testünket, ne kelljen újra megszületnünk ebben az anyagi világban, és akkor vissza tudunk menni Krisnához eredeti otthonukba, a leleki világba.
– Vagy a pokolba! – zárta le a gondolatmenetet Naru.
És ezt meg vajon honnan kapta elő? Végülis igaza van. Az élet olyan, mint a tánc a pengeélen. Az ember rosszul lép, és máris összedarabolta magát. A pokollal való fenyegetőzés egyébként nem az esetem. Vonzóbbnak találom azt a módszert, amikor valaki a saját példájával, őszinte igyekezetével tanít. Viszont erről a pokolról eszembe jutott egy történet. Egy lelkész a bányászoknak tartott előadást, majd azt mondta: Ha nem követitek Isten parancsait, a pokolba mentek. Valaki a tömegből megkérdezte: – Milyen az a pokol? -Hát, nincs napfény, sötét, nyírkos, a levevő fullasztó – válaszolta a lelkész. A várt hatás elmaradt, ezért gyorsan hozzá tette: – És nincs újság! – amire a hallgatóság egyöntetűen összerezzent 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

