Kertem nárcisokkal végig űltetéd

nárcisz

 

Alapvetően az Úr Krisnának végzett szolgálatok között nincs különbség. Akár a templomát tisztítjuk, főzünk Neki, virágfüzért készítünk, netán a Róla szóló transzcendentális irodalmat ismertetjük meg másokkal, mind mind természetét tekintve lelki tevékenység, ami felettébb kedves az Ő számára. Mégis e szolgálatok között vannak látszólag általánosabb és bizalmasabb foglalatosságok. Legalábbis nekem ez jutott eszembe egyik este, amikor a nejem a kezembe nyomott egy szál sárga nárciszt. Épp a szolgálatomba indultam. Krisna esti öltöztetéséhez. Az oltár, a vázák, sőt még a virágszoba is telis tele volt sárga nárciszokkal. Reggel a folyosón egy apukája terelte kisfiúval találkoztam, aki épp sárga nárciszokat szorongatott a kezében. Nem kellett nagyon erőlködnöm, hogy kitaláljam, vajon mi lesz a viráguk sorsa. Bizonyára bekerülnek a vázába a többi sárga nárcisz közé. És ez így is van rendjén. A legjobb hely, amit abban a testben képesek elérni. Tehát megkaptam a nejemtől a sárga nárciszt, és tulajdonképpen egy kicsit röstelltem is magam, hogy nincs több. Amellett pedig olyan jelentéktelennek tűnt a mi felajánlásunk ama töméntelen sárga nárcisz mellet. De hát mit tegyünk, ha nálunk csak egyetlen nárcisz nőtt a kertbe. Eszembe jutott a Bhagavad gíta híres verse: “Ha valaki szeretettel és odaadással áldoz Nekem egy levelet, egy virágot, egy gyümölcsöt vagy egy kevés vizet, Én elfogadom azt.” Gondoltam, ha egy szál, akkor egy szál. Végül is biztos megtalálja a számára, és adottságainak legmegfelelőbb szolgálatot. Az én szolgálatom, az esti öltöztetés a szokottnál is nehezebb volt. Reggel az egyik művész gyönyörűen kifestette az Urat, aminek eltüntetése rám várt.

arcfestést

Virágdíszítésre már nem jutott idő. Viszont ott volt az az árva sárga nárcisz, amit az utolsó pillanatban még sikerült Krisna koronájához illesztenem. Hát így lesznek az utolsókból az elsők 🙂

1 hozzászólás a következőhöz: “Kertem nárcisokkal végig űltetéd

  1. Kati szerint:

    🙂 ❤

Vélemény, hozzászólás?

