Iskolaelőkészítősök lettünt

image

A hétvégi ünnepélyes tanévnyitóval és a mai tipikusan borongós esős időjárással Krisna-völgyben is megkezdődött a tanév. Ennek megerősítésére Śrí Góvardhana-lál is felöltötte tanévnyitós ünnepi turbánját 🙂

image

Naru pedig eljárta ünnepi tűztáncác a sikeres tanulmányok áldozati ceremóniájának máglyája, illetve füstoszlopa körül 😀

Reklámok

11 hozzászólás a következőhöz: “Iskolaelőkészítősök lettünt

  1. bonkáló éva szerint:

    Sok sikert Naru!

  2. bonkáló éva szerint:

    Drukkolok!

  3. T.Kata szerint:

    Sziasztok! Régóta olvasom a blogot, lenne pár kérdésem:
    A régebbi bejegyzésekhez tartozó képek nem jelennek meg nekem. lehet hogy másik böngészővel kéne néznem, vagy más is tapasztalt már ilyet? Van valami megoldás arra hogy lássam a régi képeket is?
    A másik kérdésem az lenne, hogy a Krisna tudatú hívők, megeszik-e völgyön kívül élő tehenekből származó tejtermékeket? Én etikai okokból vegán vagyok, mert tudom milyen szörnyűségeken mennek keresztül a tehenek. (elveszik a borjakat, levágják, kihasználják őket még a kis családi gazdaságokban és a bio-ban is).
    Azt tudom hogy a völgyben élő tehenek erőszakmentességet élveznek, de mi van azokkal a hívőkkel akik nem a völgyben élnek, és nem tudnak hozzájutni az onnan származó tejtermékekhez? Van-e erre valami utasítás, szabály a vallásban?
    De az is érdekel, hogy egyénileg, lelkiismeretileg hogy álltok hozzá a kérdéshez, hogy a család elfogadja-e vagy szokott-e vásárolni “világi” tejet, tejtermékeket. Mi erről a véleményetek?

    • narottamblog szerint:

      Szia Kata! Nagyon örülünk a látogatásaidnak 🙂 Sajnos mostanában egyre kevesebb idő jut az írogatásra, pedig téma volna bőven. A kérdéseidre is csak röviden válaszolok. A képek azért nem jelennek meg, mert igazából nincsenek is ott. Mikor költöztünk az előző helyről, a blogkonvertáló csak a szövegeket hozta át. A következő kérdésedre majd legközelebb.
      Jó éjt 🙂

    • narottamblog szerint:

      Egyik barátom olvasta a hozzászólásodat, majd megjegyezte, hogy igen érett a gondolkodásod. Első kérdésedre a válaszom, hogy van a szentírásokban utasítás a témára vonatkozólag. Az Úr Krisna vágya, hogy “Minden élőlény legyen boldog”. Ez persze nem túl részletes utasítás, de minél emelkedettebb valakinek a tudata, annál mélyebben képes megérteni az utasítás mögött rejlő igazságokat. Az egyház nem olyan rég hozott is egy határozatot, miszerint az egyház ellenőrzése alá tartozó konyhákban csak ahimsza tejet lehet használni. Épp tegnap hallottam, hogy pl Angliában minden nagyobb boltban lehet ahimsza tejet illetve tejtermékeket kapni. Sajnos nálunk más a helyzet, és még a Krisna-völgyi tejtermelés is igen viszonylagos. Van, hogy hosszú ideig a tej “eltűnik”. Egyébként a tej és a különböző tejtermékek szoros alkotóelemei az indiai valamint a Krisna-tudatú hívők konyhájának is. Ennek ellenére itt, nálunk nagyon sok a csak ahimsza tejet fogyasztók száma. Ők általában nem családosok. Hogy Krisna-völgyön kívül mi a helyzet, azt nem tudom. Gyanítom, hogy valami hasonló, mint nálunk.

  4. T.Kata szerint:

    Köszönöm, kiváncsian várom a választ tejügyben. 🙂

  5. T. Kata szerint:

    Köszönöm a kedves választ. Mielőtt vegán lettem, én is sokáig kutattam olyan gazdaság után, ahol nem küldik vágóhídra a borjakat, teheneket. Be kellett látnom, hogy ilyen nincs az országban és sajnos az általam erőszakmentesnek hitt lakto-vegetáriánus életmódom mégsem volt erőszakmentes… ezek beismerése után döntöttem úgy, hogy bármennyire is szerettem a sajtot, nem eszem többé tejterméket sem. Azóta sokkal könnyebb a lelkem (meg a testem is 🙂
    Hihetetlen, hogy valahol a világon, van erőszakmentes tej a boltokban is, ezt eddig nem tudtam.
    Azt tudtam hogy vallásotokban a tej, nem csak testi, hanem valamennyire szellemi táplálék is. Több jelentősége van, mit egy sima konyhai alapanyagnak, a tehenek is nagyra vannak becsülve, az erőszakmentesség meg alap dolog nálatok…ezért érdekelt hogy oldjátok meg ezt az elég nagy problémát a tej körül, amit nekem csak a vegánsággal sikerült.

    • narottamblog szerint:

      Az erőszakmentességre törekednünk kell, létünk fenntartása érdekében valamennyi erőszakot mégis el kell követnünk. Az az elképzelés, hogy minden élőlény legyen boldog, bár egy kicsit utópisztikusnak tűnik, mégis megvalósítható. Ehhez azonban szükséges egy magasabb rendű tudás illetve látásmód. Viszont ha a te boldogságodnak épp egy kis erőszakmentes sajt a híja, azon könnyen segíthetünk. Van itt egy tehenész, aki rendszeresen szokott sajtokat készíteni. Olyat, mint a bolti, csak sokkal finomabb. Ha valamikor készülsz idelátogatni, előtte érdemes vele egyeztetni. Én a parenyicát ajánlom, de van sok más típus is. Jut eszembe, róla és a termékekiről már publikáltam fotókat valamikor tavasz elején. Amikor a bocik először mennek ki legelni a tél után.

  6. T.Kata szerint:

    Köszönöm. Kaposváron él a családom, kiskoromban a kilencvenes, kétezres években sokat jártunk a Krisna-völgybe a rendezvényekre, esküvőkre, búcsúkra, de sajnos évek óta nem voltam ott. Ha legközelebb hazamegyek, szerintem el fogunk menni, de nem a sajt miatt, azt meghagyom másnak. Elég jól megvagyok nélküle.

    • narottamblog szerint:

      Bölcs válasz. Én sem azért költöztem ide közel 20 éve. Ráadásul abban az időben itt szinte csak vegánok laktak. Szigorúan azt ettük, ami helyben megtermett. Reggelire vízbe főtt tört búza, ebédre krumpli-répa teljes kiörlésű csapátival.

Vélemény, hozzászólás?

