Nem akarok meghalni

image

Vendégünk megkérdezte Kumárit : “- Na, és mi leszel, ha nagy leszel?” Kumárit e kérdés a kétségbeesés viharában taszította : “- Nem akarok meghalni! Nem akarok meghalni! Nem akarok meghalni! Mindig ilyen kicsi akarok lenni!”
Hát,… mire is gondoljon a gyanútlan szülő ilyen váratlan szituációban. Végül is az ” Emberséges  szülővé válás kézikönyve” előre megmondta: „Aki nem tudja felszabadítani a gondjaira bízott élõlényeket, akik az ismétlõdõ születés és halál útját járják, az soha ne legyen tanítómester, apa, férj, anya vagy imádandó félisten.” A franc se gondolta volna, hogy a gyerek számon is fogja kérni.
Hajdanán én is sokat merengtem a halálon. Elképzeltem, ahogy fekszem egy szűk koporsóban és nézem az orromtól néhány centire lévő fedelét. Elég siralmas jövőkép. Kumárinak már most érettebb gondolatai vannak a témával kapcsolatban, pedig fele annyi idős lehet, mint én akkor. Ő legalább fél. Az intelligensek félnek. Az őrültek nem. Persze az őrülteknek is két fajtája van. Vannak, akik a Legfelsőbb Úrtól való elkülönülés fájdalmától vesztették el a józan itélőképességüket. Rólunk Krisna ezt mondja:
“Gyorsan kimentem a születés és halál óceánjából azt, aki minden tettét Nekem felajánlva Engem imád, eltérés nélkül átadja magát Nekem, odaadó szolgálatban él, és elméjét Rám szögezve mindig Rajtam meditálni.” No és vannak, akik egyszerűen csak megpróbálják figyelmen kívül hagyni a tényeket, mondván: ” a jelenlegi tudományos álláspont szerint a halálra nincs megoldás, szóval addig élvezzük az életet, amíg tart”.
A szentek szerint a halál egy opcionális dolog. Rajtunk függ, hogy mit választunk. Hogy így van-e, vagy sem. Szerintem belül, a szíve mélyén mindenki nagyon jól tudja. Egy ismerősöm mesélte nem rég a következő történetet. Sríla Prabhupáda könyveivel gyűjtött adományt az egyik kisvárosban. Már sok éve jár oda. Találkozott is egy “visszatérő vásárlóval”. Miután a hölgy adományozott és elfogadta a könyvet, megkérdezte tőle, hogy a korábban kapott könyveket szokta-e olvasni. “- Nem akarok Krisnás lenni – válaszolta,  majd hozzá tette – talán majd a következő életemben.” Mármint hogy ő így választott. Érzi, hogy  “gáz van”, de halaszt még egy életet 😉

Reklámok

4 hozzászólás a következőhöz: “Nem akarok meghalni

  1. Kati szerint:

    “Nem leszek bakhta….” Emlékszel? Hányszor mondtam ezt….mindíg bölcsen rám hagytad.:D Megmutattad a forrást, mondván,ha szomjas leszek,inni fogok.:) Most én mutatom a forrást ( a magam egyszerű módján) a szomjazóknak. 🙂 Hálával tartozom neked,hogy a blogodon keresztül Krisnához találtam. ❤

    • narottamblog szerint:

      Kedves, hogy ezt írod, de ez igazából Krisna kegye. Ha őszintén vágyunk a helyzetünk változtatására, Ő megtalálja a csatornát, amin keresztül tudunk kapcsolódni Hozzá. Legyen az blog, vagy akármi más.

Vélemény, hozzászólás?

