A gyerekek imádkoznak

image

Az iskola középpontjában is Krisna áll. A gyerekek a reggeli oltárnyitáskor közösen üdvözlik az Isteni Párt, délután pedig szintén közösen búcsúznak el Tőlük.  Gyakorta bátorítást is kapnak tanáraiktól imáik megfogalmazására. És hogy miért  imádkoznak? Nem is gondolnánk, hogy némely gyereknek mennyire érett a gondolkodása. Krisna-völgy mellékoltárán található két márványtáblába vésett ima. Az egyik egy 6 éves kisfiútól származik. Nem rég hallottam egy fiatal ártatlanságról, amint az oltár előtt elmélyűlve imádkozott. Tanára kérdésére, hogy vajon milyen gondolatok jártak a fejében, így felelt: “- Azt kértem Krisnától, hogy a nagymamám tudjon cigánykerekezni. Műteni fogják a lábát.”
Tegnap este én is gyermeki imával fordultam az Úrhoz. Gitárral a kezemben leültem az oltár elé, és hosszasan énekeltem a Haré Krisnát. Apukámnak infarktusa volt. Jövő héten műtik. Elmerengtem, vajon mi lenne a legmegfelelőbb áldás a számára. Hogy minél kevesebb legyen a fájdalma? Vagy hogy bárcsak jól sikerülne a műtét, és élhetne még néhány évet. A test olyan,  mint egy jármű. Sokáig jól működik, azonban az élettartamának van  egy határa. Talán akkor inkább érdemesebb lenne az utasára koncentrálni. A döntést Krisnára bíztam. Sokkal jobban ismeri az apukámat és a szituációt is, amiben van, szóval ha valaki, akkor Ő tudja a legjobban, hogy mire van szükség: “Én mindenki szívében ott lakozom, s Tõlem jön az emlékezet, a tudás és a feledékenység. Én vagyok az, akit a Védákból meg kell ismerni, s Én vagyok a Vedánta szerkesztõje és a Védák ismerõje.”

Vélemény, hozzászólás?

