Migránsok

image

Szeretett lelki tanítómesterem a következőképpen emlékszik vissza arra az időszakra, amikor ő is kénytelen volt közelebbről megismerkedni a migránsok kalandos és egyben veszélyes életével:
“50 évvel ezelőtt (1956) hagyta el a családom Magyarországot. Emlékszem, hogy egy vonaton ültünk, ami nyugatra tartott, de megállí­tották és katonák átkutatták. Az oroszok megállí­tották az özönlő magyarokat, akik hagyták el az országot. Egy kis faluba mentünk az osztrák határ közelében és ott maradtunk ismerősöknél.
image
Tisztán emlékszem, amikor az anyukám próbált éjszaka felébreszteni, de fáradt voltam és nem akartam felkelni. Amikor felkeltem, felöltöztünk és volt egy vezetőnk, aki keresztül vitt minket az osztrák oldalra. Mentünk a sötétben, amit az oroszok fáklyákkal fürkésztek. Vittem a hátizsákom, és benne volt a Macim. Amikor elvesztettem a kesztyűmet, az anyukám elkezdte keresni és emlékszem, ahogy a vezetőnk nagyon dühös lett rá, hogy az életünket kockáztatja egy kesztyűért. Végül átértünk Ausztriába, a vezetőnk pedig visszament Magyarországra. Látom magam előtt, ahogy az apukám kopogtat az egyik házon a másik után, hogy menedéket kérjen. Aztán egy család befogadott bennünket és ott maradtunk náluk három napig, mielőtt elmentünk volna a menekült táborba, ahonnan Kanadába mentünk. Az anyukám máig tartja a kapcsolatot azokkal az osztrákokkal, akik befogadtak. 50 év egy fél évszázad. Krisna elrendezése volt, hogy a szüleim Kanadába jöttek, mert ott tudtam csatlakozni az ISKCON-hoz és bhakta lenni. Ha Magyarországon maradtak volna, nem lettem volna ilyen szerencsés. Persze a szüleim azért jöttek el a nyugatra, hogy anyagilag biztonságba kerüljek és tanulhassak, ami Magyarországon nem volt lehetséges. Aligha terveztek arra, hogy feladjak minden anyagi dolgot és lemondott szerzetes legyek. De Krisna terve volt, és í­gy az Ő kegyéből most megint itt vagyok Magyarországon … “

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

