Elszalasztott fesztiválok 2

image

Az ezt megelőző “édesség-fesztiválok” a sajátos komor, nyirkos, hideg és hamar sötétedős időjárásukkal számomra mindig is a végső elmúlás előtti utolsó nagyszabású örömünnep érzetét keltették.

image

Az idén ez valahogy másképp történt. Ragyogóan sütött a nap, nyárias meleg volt, a praszádam megtiszteléséhez pedig a rézsű adott helyet, ami ezidáig még soha nem fordult elő. Érdekes, hogy egy kis napsütés milyen jó hatással van az ember közérzetére. Szinte bearanyozza a napját. Most már kezdem kapisgálni, miért is imádták az ókori egyiptomiak a Napistent (valószínűleg emiatt az egyik legnépszerűbb turistacélpont Egyiptom).

image

Ettől függetlenül Kumári hétvégére beteget jelentett, aminek vonzata az volt, hogy többé kevésbé ezt a fesztivált is elszalasztottuk. Én még valamennyire látható voltam a fesztiválhelyszíneken itt ott, pontosabban éppen ott ahol a szolgálatom keresztelte a fesztivál útját. A többiek viszont otthon kuksoltak.

image

Azért jártamban keltemben nem feledkeztem meg kattintani néhányat a fesztivál fontosabb eseményeiről. Például arról, hogyan válik az örök idő martalékává az a hatalmas, több emeletnyi szemet gyönyörködtető hófehér alapon piros mintás torta ott a kép jobb felső tájékán.

image

“Az Istenség Legfelsõbb Személyisége így szólt: Idõ vagyok, világok hatalmas pusztítója. Azért jöttem, hogy megsemmisítsek minden embert. Rajtatok [a Pándavákon] kívül valamennyi harcos el fog esni, mindkét oldalon.”

Reklámok

2 hozzászólás a következőhöz: “Elszalasztott fesztiválok 2

  1. bonkáló éva szerint:

    Kumárinak jobbulást kívánok!
    A Bibliai Jónás Könyve ma azt mondta:”Te kiemelted életemet a sírból, ó, Uram Istenem!”
    Gondolom a Bhagavad -Gítá is tartalmazhat hasonló mondatokat is.Szerintem minden vallás ugyanannak a Gyémántnak különféle csiszolata.

    • narottamblog szerint:

      Igen, ez nagyon jó hasonlat. A Bhagavad-gíta épp erről szól. Isten kiemel bennünket a sírból. A hullámsírból. A születés és halál óceánjából. Előbb persze nekünk is meg kell értenünk, hogy bajban vagyunk: “Most zavarban vagyok a kötelességemet illetõen, és szánalmas gyengeségem miatt elvesztettem önuralmamat. Ebben a helyzetben kérlek Téged, mondd meg világosan, mi a legjobb számomra! Most a tanítványod vagyok, egy lélek, aki meghódolt Elõtted. Kérlek, oktass engem!”
      És amikor nyitották válunk, Ő el kezd oktatni. Az alapokkal kezdi, majd fokozatosan halad a bizalmasabb témák felé: “A jámborok felszabadítása, a gonoszok megsemmisítése, valamint a vallás elveinek visszaállítása végett korszakról korszakra megjelenek Én.
      Óh, Ardzsuna! Aki ismeri megjelenésem és cselekedeteim transzcendentális természetét, az teste elhagyása után nem születik meg újra ebben az anyagi világban, hanem eléri az Én örök hajlékomat.
      Megszabadulván a ragaszkodástól, a félelemtõl és a haragtól, teljesen elmélyülvén Énbennem, oltalmat Énnálam keresve már sokan megtisztultak a múltban a Rólam szóló tudás által, s így felébredt bennük az Irántam érzett transzcendentális szeretet.
      Mindenkit aszerint jutalmazok meg, amilyen mértékben átadja magát Nekem. Óh, Prithá fia, mindenki, minden tekintetben az Én utamat járja!… “

Vélemény, hozzászólás?

