A család első fekete pontja

image

Ebédnél rendszerint megkérdezem a nejemet délelőttjének izgalmas alakulásáról. Tegnap sem volt ez másként. Kérdésemre viszont szokatlanul szomorú választ kaptam. Naru kapott egy fekete pontot.

image

Ej, gondoltam magamban, azért a kis létszámú iskolának is meg van a maga előnye. A gyors információáramlás. Dinatarini osztálya a másodikos, Naru pedig elsős. Biztos a szünetben újságolta el anyának a rossz hírt. De mint a nejem következő mondatából kimerült, nem ez történt. “Én adtam neki fekete pontot.”

image

Történt ugyanis, hogy a rajzórán összevont foglalkozás volt. Egyben az első és a második osztály. Témája pedig az önarckép rajzolás.

image

Mindenki szorgosan dolgozott, csak a mi Narunk vette egy kicsit könnyelműen a dolgot. Rajzolni rajzolt, csak épp nem úgy, ahogyan kellett volna. A fekete ponton Dinatarini is meglepődött. Szinte még senkinek nem adott ilyet. Az egyik másodikos, látva az osztályfőnökének alkalom szülte szigorát, majdnem elpityeregte magát.

image

A számomra is meglepő történet a délelőtt olvasottak hatására fejemben kavargó gondolatoknak is nyugvó helyet adott. “Aki a vesszőt kíméli, fiát nem szereti” volt olvasható a Srímad Bhágavatam egy verséhez fűzött magyarázatban, ami az Úr Krisna szerető apai gondolkodását ecsetelte: “Az egész univerzum atyja, lelki tanítómestere és legfelsőbb irányítója vagy. Te vagy a legyőzhetetlen idő, aki saját érdekükben megbünteti a bűnösöket. Számtalan inkarnációdban, melyekben saját akaratodból jelensz meg, ellentmondást nem tűrve cselekszel, hogy letörd azok büszkeségét, akik e világ urainak tekintik magukat.” Hát igen, a szeretet jelentését a maga sajátos valójában bizony nem könnyű megérteni a rám is oly erősen jellemző szentimentális beállítottsággal.

Reklámok

5 hozzászólás a következőhöz: “A család első fekete pontja

  1. Vámos szerint:

    Egyébként ez igen dicséretes. Én jártam iskolás éveimben néhány pedagógus gyermekkel, de mindig azt láttam, hogy nekik a jó jegyért kevesebbet kellett tudnia, mint a többieknek. De az, hogy valaki élete első rossz pontját a saját szülőjétől kapja, az nem utal kivételezett helyzetre.

  2. Kati szerint:

    Nem kellemes,de helyes döntés volt. Narut imádom,de biztosan én is így tettem volna. A sajátommal sem kivételeztem,ha néhanap helyettesítettem az osztályában. Puszi anyának is ,Narunak is 🙂

Vélemény, hozzászólás?

