A didergő apuka

image

A karácsonyi szünetben többek között a bábszínházat is meglátogattuk. Még életemben nem voltam bábszínházban (leszámítva a Lengyel tengerpartit). Nem is az én ötletem volt, de a gyerekek nagyon lelkesedtek érte.

image

A didergő király volt műsoron. Igen tanulságos darab. Főleg így télvíz idején. Témája az elmúlás. Legalábbis a műsoridő 90 %-ában. A cselekmény gerincét alkotó történet a királyról elég hétköznapi. Az ember, aki egyéb okok miatt nem tudta megtalálni az egyensúlyt a munkájára valamint a családjára szánt idő között. Aminek fájó áldozataként egyszem leánya a jeges tóba veszett. A végén volt némi heppiend is, amit szerencsére nem rontottak el a “Boldogan éltek, míg meg nem haltak” zárszóval.

image

A bábjáték mellesleg igen élvezetes volt, bár a nézőtéren uralkodó hidegtől, ami ugyan átérezhetőbbé tette az előadást, szívesen eltekintettem volna.

image

Hajdani szomszédaink is épp Szegeden jártak azidőtájt. A bábszínházba látogatás szintén szerepelt a programjukban. Másnap reggel invitáltak is szívélyesen. Mikor megkérdezem Naruékat, hogy meg akarják-e nézni a soron következő előadást, a Holle anyót is, a válaszuk egyöntetű “neeeeem” volt.

image

Erre a válaszra tippeltem én is a bábszínházból hazafelé látott szétcsúszásukbó.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

