A Zselic szívének ajándéka

image

Kumári szülinapján ellátogattunk Zselic szívébe.
image

A Katica tanya bármikor megállja a helyét ajándék gyanánt, ha épp nincs jobb ötlet. Most volt, de a Katica tanyai látogatás szülinapokon egy ideje kötelező gyakorlattá vált. Sajnos a honlapjukon nem találtam a szezonon kívüli nyitvatartást, így másfél órával korábban érkeztünk. Természetesen nem estünk kétségbe. Nyitásig sétáltunk egyet a Zselici hátságon.
image

Nos, nem tudom, mennyi tehénláb van eldobálva Zselic szívében, de ha csak egy, akkor azt jelentem: megtaláltuk!
image

Ezután következett némi magyarázkodás, hogy ugyebár mikor a testünk szavatossági ideje lejár, akkor természeténél fogva szétesik. Az elhullajtott láb akár a Bhagavad-gíta 2. fejezet 22. versének illusztrációjául is szolgálhatott volna: “Ahogy az ember leveti elnyûtt ruháit, s újakat  ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és  hasznavehetetlen testeket, hogy újakat fogadjon el  helyükbe.”
Persze az is egy fontos részlet, hogy az új test éppen miféle. Igazából sokan kíváncsiak a lélekvándorlás eme rejtélyeire is. A tehenészetünkben van egy szobor rögtön a bejáratnál, ami a “Karma” nevet viseli. Egy tehénfejű ember egy bárddal éppen készül lesúlytani az emberarcú tehénre. A vendégek gyakran megkérdezik, hogy az vajon mit ábrázol? Nem rég egy középkorú hölgy érdeklődött az egyik tehenész ismerősömtől. Ő szépen elmagyarázta, hogy amit ebben az életünkben teszünk, azt visszakapjuk a következőben, és hogy a jelenet elbeszélése szerint a tehénfejű ember épp visszaadja az emberarcú tehénnek azt, amit az előző életében kapott. A középkorú hölgy arca komorabbra fordult, és sietve megkérdezte:
– Ez igaz?
– Igen, ez igaz. – válaszolta az ismerősöm kedvesen.
– Már csak azért kérdezem – folytatta a hölgy -, mert én egy csirekfarm vezetője vagyok. Ott naponta több ezer csirkét ölünk meg. Akkor mi lesz az én sorsom? – tette fel újabb kérdését.
–  Hölgyem, az előbb mondtam el. – válaszolta az ismerősöm a tőle megszokott kedvességgel.

Reklámok

8 hozzászólás a következőhöz: “A Zselic szívének ajándéka

  1. Vámos szerint:

    Legalább százszor láttam már a szobrot, de csak most ismertem meg az értelmét. Krisna-völgyben minden építménynek, szobornak, festménynek van valami jelentése. 23 év elteltével is még mindig van mit tanulnom az itteni életformáról, a szokásokról, a védikus kultúráról és vallásról.

    • narottamblog szerint:

      Örülök, hogy ennyi idő után is tudok neked érdekességekkel szolgálni!

      • Vámos szerint:

        Komolyan mondom, kb. 1 éve, ha valaki megkérdez, azt mondtam volna, amit egy szimpatizáns embernek tudnia kell a Krisna-tudatról, azt én már mind ismerem. Hát nem. Azóta is rengeteg újat tanultam és tapasztaltam. Hála néhány jó barátnak.

      • narottamblog szerint:

        Mikor el kezdtem értékelni a Krisna-todatot, vettem egy könyvet. A sok könyv közül “Az önmegvalósítás tudománya” címűt választottam. Arra gondoltam, ha ezt elolvasom, önmegvalósított leszek. Voltak ettől vastagabb könyvek is, de én bíztam a címében. Természetesen az általam elképzelt önmegvalósítás azóta is várat magára. Azóta több ezer oldalt hozzá olvasva nem mondom, hogy nem lettem okosabb, sőt igazából azt a nagyon bölcs magyar közmondást is mélyen “megvalósítottam”, hogy “A jó pap is holtig tanul”.

  2. Kati szerint:

    Azon a szobron mindig ledöbbenek….pedig egy jó ideje nem eszem hús… Megrázó.

  3. Vámos szerint:

    Ma ekadasi van. Mindig is létezett, de hogy pontosan mit jelent, csak néhány hete tudom. De minden héten hallok valamit, ami az újdonság erejével hat.

Vélemény, hozzászólás?

