Somogyvámosi nektárcseppek

image

Szerdán ünnepeltük a “Vaisnavák Újéveként” ismert Gaura Purnimát, Srí Csaitanyja Maháprabhu megjelenési napját. Sokan az “Újévre” az új élet, új lehetőségek, új fogadalmak napjaként tekintenek. Nincs ez  másként a Krisna-hívők “Újévével” sem.

image

Srí Csaitanyja Maháprabhu egy olyan különleges új élet lehetőségével ajándékozta meg a föld lakóit, melynek puszta gondolata is lelkesedéssel tölti el az ember szívét. Életünk feladata a boldogságunk megtalálása.

image

Ösztönösen erre törekszünk, hiszen ez létünk egyik fő alkotóeleme. Öröklét, Tudás és Boldogság. Örök boldogságunkat elveszítettük, és hogy megtaláljuk, érdemes ott keresni, ahol hagytuk.

image

Srí Csaitanyja Maháprabhu elhozta nekünk azt a folyamatot, mely elvezet jogos kincsünkhöz, s melynek útja szintén örömteli. E folyamat az Isten neveinek közös éneklése.

image

Ezt tanította és gyakorolta Srí Csaitanyja Maháprabhu élete minden pillanatában, és ebből a nektárból kaphatnak cseppeket mindazok, akik pusztán látják e folyamat gyakorlóit.

image

Mint ahogy történhetett az szerdán, Somogyvámos falujában némi megszentelt édesség kóstolásával kiegészítve.

image

7 hozzászólás a következőhöz: “Somogyvámosi nektárcseppek

  1. Vámos szerint:

    Én két alkalommal is találkoztam a harinámozókkal. 1/2 11 körül jöttek ki a Völgyből, én a régi recepciónál néztem meg őket. Aztán 1/4 1-kor pedig megjelentek a mi utcánkba, ami meglepett, mert arra korábban nem szoktak jönni. Az ökröknek furcsa volt az útvonal, mert mindkét esetben megálltak, és a hajtó megérte őket továbbhaladásra bírni. De jó volt látni a vidám csapatot. Üdvözöltem is őket egy hangos ‘ki jay’-jal.

  2. Vámos szerint:

    Igazából a malpura a kedvencem, de ahhoz nem igen jutok hozzá. El kell persze azt is ismerni, hogy állagánál fogva nem igen lehet utcán ajándékozni belőle.

  3. Vámos szerint:

    Először egy dupla esküvői ebéden (Szundari, Csandra) ettem a Völgyben. Ráadásul tejszínhabot is szolgáltak fel.Azzal különösen finom. Utána az egyik házaspárnál voltunk malpura partin. Egyszer pedig, amikor fent voltam Szekérfesztiválon. Aztán kb. ennyi. Én igaz, hogy VSZK-t végeztem, de ott nem szakácsnak képeztek, bár volt ételkészítés óra, sőt az érettségiznem is kellett belőle. De annyira nem érdekelt, hogy utána teljesen más irányú főiskolát végeztem. Hát lehet, hogy egyszer megemlítem a nejemnek. De hátha leszek még védikus esküvőn….

Vélemény, hozzászólás?

