Karma szobor

image

Tegnap kint voltam a tehenészetben. Eszembe jutott, hogy a múltkori bejegyzés karmás részét nem tudtam illusztrálni. Akkor most be pótoltam.

image

A történet pedig, ami hozzá tartozik, valami ilyesmi volt:

image

“Nem rég egy középkorú hölgy érdeklődött az egyik tehenész ismerősömtől. Ő szépen elmagyarázta, hogy amit ebben az életünkben teszünk, azt visszakapjuk a következőben, és hogy a jelenet elbeszélése szerint a tehénfejű ember épp visszaadja az emberarcú tehénnek azt, amit az előző életében kapott. A középkorú hölgy arca komorabbra fordult, és sietve megkérdezte:– Ez igaz?– Igen, ez igaz. – válaszolta az ismerősöm kedvesen.– Már csak azért kérdezem – folytatta a hölgy -, mert én egy csirekfarm vezetője vagyok. Ott naponta több ezer csirkét ölünk meg. Akkor mi lesz az én sorsom? – tette fel újabb kérdését.–  Hölgyem, az előbb mondtam el. – válaszolta azismerősöm a tőle megszokott kedvességgel.”

image

7 hozzászólás a következőhöz: “Karma szobor

  1. Kata szerint:

    Szia! Nekem is lenne pár kérdésem ezzel kapcsolatban. Kaposváron nőttem fel, és gyerekkorom óta sokat jártunk a Krisna-völgyben (esküvő, búcsú, ünnepek) Etikai okok miatt vegán vagyok, ezért érzékenyebb is ha állatok szenvedéséről van szó.
    Ha jól tudom, akkor a Krisna-völgyi tehenek akik végelgyengülésben vagy betegségben halnak meg, életük végén, nem kapnak fájdalomcsillapítót, vagy olyan gyógyszereket amik könnyítenének a szenvedéseiken, fájdalmaikon. Sokszor napokig szenvednek magatehetetlenül, fekve. Eutanázia szóba se jöhet.
    Amikor rákérdeztem hogy miért nem segítenek a haldokló tehénnek akinek láthatóan fájdalmai vannak és már soha nem fog felállni, a karmával indokolták. Ez nekem azért érthetetlen, mert ahogy a tehénnek lehet az a karmája hogy napokig szenved magatehetetlenül… miért nem lehet az, hogy jön egy orvos aki segít a szenvedésein és a fájdalmain. (akár csak fájdalomcsillapítóval)

    Félre ne értsd, tudom hogy az egész országban a Krisna-völgyi tehéntartás az amiben a legkevesebb kivetnivalót találni, de ez a kérdés mindig foglakoztat.

    Ja és eszembe jutott még pár kérdés, ha meg tudnád kérdezni, hálás lennék az infóért:
    A völgyben élő teheneket mesterségesen termékenyítik-e meg, és ha igen milyen időközönként?
    Ha nem mesterséges megtermékenyítés által vemhesülnek, akkor hogyan oldják meg? Szabályozzák-e a tehenészek a szaporodásukat, tejtermelésüket. A völgyben született borjak, minden estben a völgyben is maradnak vagy máshová is kerülhetnek?
    És még rengeteg kérdésem jutott eszembe, de megköszönöm ha ezekre válaszolsz.

    • narottamblog szerint:

      Jó hosszú kérdésözön! Nem mintha nem örülnék neki, de időbe telik, hogy válaszoljak az összesre. Első kérdésedhez lenne egy kérdésem. Gondolkodtál már azon, hogy téged ez miért zavar?

      • Kata szerint:

        Köszi a gyors reagálást. A tehén szenvedése azért zavar, mert nagyon érzékeny vagyok ha állatokat szenvedni látok, minden módon segíteni próbálok, együttérzek velük.. Nem gondoltam még arra hogy ez miért lehet.
        Várom a többi választ. Köszönöm.

      • narottamblog szerint:

        Szóval a tehenek megtermékenyítése vegyesen történik. A fő elv az, hogy ne legyen nagyobb az állomány, mint amiről már ne tudnánk megfelelően gondoskodni. És természetesen az itt született tehenek és ökrök a testüket is itt hagyják el. Sőt, a nem itt születettek is ☺

      • narottamblog szerint:

        Ebéd után találkoztam a tehenésszel, akivel reggel az interjút készítettem. Mesélte, hogy a délelőtt folyamán is elő kellett vennie az algopyrines fecskendőt. Miközben a teheneket terelgette, az egyik virgoncabbik elesett, és tőből letört a szarva. Csak egy rövid csonk maradt, amit gyorsan le kellett vágnia ahhoz, hogy a spriccelő vérzést rendesen be tudja kötözni.

    • narottamblog szerint:

      Beszereztem a szükséges válaszokat egy olyan tehenésztől, aki épp az idén lett húsz éve, hogy a tehenészetben szolgál. Szóval a tehenek szoktak kapni fájdalomcsillapítót. Még infúziót is, ha szükséges. Az eutanázia azért nem javasolt, mert a karma törvényei szerint úgy az élőlénynek újra meg kell születnie abban a testben. A többi kérdésedre is van válasz, de idő hiányában később fog érkezni. Üdv.: Ppd

  2. Kata szerint:

    Köszi. Nagyon megnyugtató ez a válasz. Ahogy az is, hogy kapnak fájdalomcsillapítót, infúziót is.

Vélemény, hozzászólás?

