Ájurvédikus tanfolyam Krisna-völgyben!

image

Pár hete szombatonként ájurvédikus kezelésre járok. A napokban örömmel fedeztem fel egy hirdetést, miszerint november 4-én Krisna-völgyben is lesz erről a gyógymódról tanfolyam. A hirdetéshez használt fotót szemlélve egy még intenzívebb érzés kerített hatalmába.
image

A legutóbbi kezelésem ugyanis az elakhizi, a batyus izzasztásos kezelés volt. A kezelés alatt nem éreztem magam olyan boldognak, mint ahogy a hölgy látszik a képen. Érkezésemkor egy nálam egy fejjel alacsonyabb kedves tekintetű indiai legény fogadott. Azt gondoltam, ez is olyan ellazulós 1 óra lesz, mint az előző szombati. Akkor vastagon bekentek olajjal, finom alapossággal belém masszírozva, majd beültettek az izzasztó kabinban. Nos, ezalkalommal nem így történt. Már akkor gyanút fogtam, mikor nem hanyatt, hanem hasra kellett feküdni. A kis embernek olyan volt a markolat, mint a satu. A nyakamban még napokkal után is éreztem a keze nyomát. Szerencsére a fejemet 180 foknál nem tekertem tovább a tengelyem körül. Testemet élettelen bábként nyújtotta, csavargatta ide-oda. Mivel a kezelésre Naru is velem tartott, és nem akartam egyedül hagyni a váróteremben, a “kerékbetörésemnek” ő is szemtanúja volt. A végén, miközben öltözködtem, halkan megkérdezte: – Apa, fájt?
De a kezelés valós fájdalma nem volt köthető a látványhoz. Akkor kezdtem igazán meglepődni, amikor a vékony combomon hirtelen egy felnőtt ember súlyát véltem érezni. No, gondoltam, ennek fele sem tréfa! Majd ugyanaz a súly váratlanul a farpofáimra tevődött át. Mint utólag megtudtam, eme kezelést a porckorongsérvemnek köszönhettem. És persze a batyus masszázst is, ami a hab volt a tortán. A batyuk egy vokban melegedtek valami tűzhelyféleségen. Gondolom, attól volt olyan irgalmatlan forró. És hogy még véletlenül se hűljön a meleg szintjére, a kedves arcú masszőröm szorgalmasan cserélgette őket. Intenzív kezelés volt, mégis a végén csak a mélység tiszteletre tudtam gondolni, ami a masszőröm iránt ébredt bennem. Egy gerincsérv minden pillanatban érezteti a jelenlétét, mégis az alapos masszázs (gondolok itt arra, amikor az emberen átmegy az úthenger) alatt egyszer sem jutott eszembe, hogy nekem bármi problémám is lenne a derekammal. Sőt, még utána sem! Ezek után boldogan mondtam köszönetet a szememben óriásira nőtt szakembernek némi Krisna-völgyből származó édesség kíséretében.
A batyus izzasztásos kezelésről kimásoltam egy rövid leírást a gyógyközpont honlapjáról. Ez igazából sokkal közelebb áll a fenti fotóhoz, mint az én élményeim, bár ha újra választhatnék, mégiscsak a sajátom mellett döntenék ☺️

“Ayurvédikusizzasztásos kezelés, terápiás borogatás, amelynek lényege az izzadás. Az izzadást a folyamatosan melegen tartott gyógyolajba mártogatott vászonzsákocskák biztosítják, amelyek úgyszintén gyógyolajban sütött ayurvédikus növényeket és porokattartalmaznak. A vászonzsákocskákat meleg olajba mártogatva a test részeihez ütögetjük finoman, kezdve a talpon, haladva felfelé, kivételt képez az arc és a fej. Itt a kezelt testrészeket azonnal meleg törölközővel betakarjuk a melegen tartás érdekében.
Az elakhizirendkívül hatásos a fájdalmakra, duzzanatra, merevségre, zsibbadásos érzésre, arthritisre, reumára spondylosisra, alacsony vérkeringésre és gyengeségre.
A legélvezetesebb életerőt és vitalitást kiváltó ayurvédikus kezelés, hideg téli napokon a legjobb ami történhet velünk.
Az alapanyagokat kizárólag Keralából hozzuk és hozzáértő ayurvédikus masszőrjeink készítik el a batyukat.”

Vélemény, hozzászólás?

